Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 

Mit ne egyél vacsorára?

2012.10.31

Már várod az esti vacsorát, de még nem tudod, hogy mit egyél? Nos, azt nem tudjuk, hogy mi a kedvenced, de abban segíthetünk, hogy mit ne egyél. Íme, a 9 legjobban hizlaló fogás, ami eléd kerülhet.

Az egyik, élelmiszerekkel is foglalkozó kutatóközpont (CSPI) felmérést végzett, hogy megállapítsák, mely gyorséttermi ételek a leghizlalóbbak és legegészségtelenebbek. Napjainkban ugyanis az egyik probléma az ételekkel bevitt hatalmas zsír- és sófelesleg a különböző fűszerek és ízfokozók révén. Nem csak az ismert konyhasó a bűnös, ezért nem árt odafigyelni a tápérték táblázatokra.

1. Rögtön az elsők között szerepel a „jóféle” kínai sült-tészta, bőséges feltéttel. Tápértéke 1820 kcal, nátriumtartalma pedig 7690 mg. Nos, ez ötszöröse a normál napi adagnak.

2. Következő közellenség: A gyorséttermi XXL-es menük. Extra baconos hamburger sült krumplival, tápértékek: csak a hamburger 30 g telített sírsavat tartalmaz, valamint 920 egység kalóriát. Egy nagy adag sült krumpli 1460 kcal, összesen 2380 kcal, ez jóval több, mint a felnőttek számára ajánlott napi 2000 kalóriás limit.tészta

3. Húsevők kedvence: sült bárányborda, fokhagymás tört burgonyával, szósszal és zöldségkörettel. Csak a bárányhús 60 g telített zsírsavat tartalmaz, a napi normál átlag háromszorosát. A menü tápértéke: 1820 kcal, 80 g telített zsírsav és 2600 mg nátrium. De legalább finom, és látott valódi húst is.

4. Mindenki kedvence a pizza, finom tésztával és vegyes feltéttel. Akad ugyan egészséges összetevője (vörös bab, saláta, stb.), de a húsos pizzák komoly kalóriával járulnak hozzá a zsírfelesleged növeléséhez. Tápértékek: 1680 kcal, 32 g zsír, 3300 mg nátrium – nem kevés.

5. Ha már pizzéria, akkor a többi tésztás étel is könnyen tányérunkra kerülhet. Például egy finom pesto szószos penne tészta. Az igaz, hogy finom és egészséges olívaolajjal készül, de a szósz alkotója egyben a zsíros tejszín is, ami miatt az étel könnyen túllóghat a napi limiten. Számszerűsítve: 1350 kcal, 49 g zsír, 1920 mg nátrium.

6. A másik népszerű tésztaféleség a pasta carbonara. Sok hússal, valamint zsíros, tejszínes szósszal és sajttal igazi kalóriabomba, akár a napi ajánlott zsírmennyiség négyszeresét is tartalmazhatja. Adatok: 2500 kcal, 85 g zsír.

7. Ha már megvolt a vacsora, jöhet a desszert. Nos, ha idáig nem ettél elég egészségtelen ételt, akkor most fogsz. Nagy kedvenc a csoki torta, első helyen áll a leghizlalóbb édességek körében (a felmérés szerint). Érdemes megosztani azt az egy szeletet baráttal/barátnővel, bár még akkor is közel 900 kalória lesz az édes csábítás ára. Tápérték: 1670 kcal és 48 g zsír.

8. Következő édes finomság a palacsinta, sokféle formában készítik, de legjobb finom töltelékkel töltve (Gundel palacsinta). A krém magas cukortartalma, valamint a zsíros tejszín megteszi a hatását, a mérleget érdemes lesz kerülni, miután megetted. Számok: 1380 kcal, 27 g zsír, 7 g transz-zsírsav.

9. Tenger gyümölcsei csemegék: vegyes tengeri finomságok és egy jó adag tészta együttese, sok sajttal, szósszal és más kalóriadús ínyencséggel vegyítve, felér egy napi szükséges kalória mennyiséggel. Tápérték: 1790 kcal, 63 g zsír és 3440 mg nátrium.

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.
 

 

Profilkép



Statisztika

Most: 1
Összes: 13854
30 nap: 45
24 óra: 3